ضرورت ورود تیم توانبخشی در مدارس ابتدایی/شیوع 6 درصدی اختلالات یادگیری در کودکان

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، سید علی حسینی روز یکشنبه در یک نشست خبری که در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، افزود: بسیاری از اختلالات یادگیری در دوره پیش دبستانی و مقاطع اول و دوم ابتدایی شناسایی می شوند و ورود تیم توانبخشی در این مدارس کمک فراوانی به تشخیص و درمان به موقع می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، سید علی حسینی روز یکشنبه در یک نشست خبری که در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، افزود: بسیاری از اختلالات یادگیری در دوره پیش دبستانی و مقاطع اول و دوم ابتدایی شناسایی می شوند و ورود تیم توانبخشی در این مدارس کمک فراوانی به تشخیص و درمان به موقع می شود.

وی ادامه داد: همچنین می توانیم با آموزش به معلمان در تعامل با حوزه توانبخشی بیشترین کمک را برای کودکان دچار اختلالات یادگیری در کلاس درس داشته باشیم.

حسینی اظهار کرد: اختلالات یادگیری طیفی از مشکلات در کودکان است که در سال های اول بعد از تولد شناخته نمی شود و در زمان پیش دبستانی یا پایه های اول و دوم دبستان بروز می یابد که به انجام خدمات توانبخشی تخصصی نیاز است.

حسینی تصریح کرد: همچنین برخی از اختلالات مانند اتیسم یا فلج مغزی به وسیله گروه پزشکی متخصص شناسایی می شوند و با مداخلات بهنگام توانبخشی متشکل از گروههای پزشکی متخصصان اطفال با گرایش های تخصصی مغز و اعصاب روانپزشکی می توان به تشخیص و درمان دارویی کمک کرد.

ادامه دارد...

نظرات

captcha